សមិទ្ធផលសំខាន់ៗរបស់រាជរដ្ឋាភិបាលជាច្រើន នឹងបញ្ចប់ដំណើរការសាងសង់ ហើយគ្រោងដាក់ឱ្យដំណើរការក្នុងពេលឆាប់ៗនេះ រួមមានគម្រោងចំនួន២ ត្រូវបានកំណត់ថ្ងៃដាក់ឱ្យដំណើរការជាផ្លូវការ


នេះបើ​តាម​ការបញ្ជាក់ឱ្យដឹងពី មន្ត្រីជាន់ខ្ពស់​ក្រសួង​សាធារណការ និង​ដឹក​ជញ្ជូន កាលពីថ្ងៃចន្ទ ១១រោច ខែផល្គុន ឆ្នាំរកា នព្វស័ក ព.ស ២៥៦១ ត្រូវនឹងថ្ងៃទី១២ ខែមីនា ឆ្នាំ២០១៨ ក្នុងឱកាសផ្ដល់បទសម្ភាសន៍​ជាមួយអ្នក​សារព័ត៌មាន នៅផ្លូវដែក អាកាសយានដ្ឋាន អន្ដរជាតិភ្នំពេញថា គម្រោង​ផ្លូវដែក ប៉ោយ​ប៉ែ​ត​-​ស៊ី​សុ​ផុ​ន ដែល​មានចម្ងាយ​ ៤៨​គីឡូម៉ែត្រ និង​គម្រោង​សេវា​ដឹក​អ្នកដំណើរ​តាម​ផ្លូវទឹក ព្រែក​ព្នៅ​-​ក្រុង​តា​ខ្មៅ នឹង​ចាប់ផ្តើម​ដំណើរការ​នៅ​ដើម​ខែមេសា ខាង​មុខ​នេះ ។ ការ​ដាក់​ឱ្យ​ដំណើរការ​សេវា​ដឹក​ជញ្ជូន​សំខាន់​ៗ​ទាំង​ពីរ​នេះ ត្រូវ​បាន​អ្នក​ស្រាវជ្រាវ​​សេដ្ឋកិច្ច​មើល​ឃើញ​ថា បាន​ចូលរួម​ជួយ​ដល់​​សេដ្ឋកិច្ច​យ៉ាង​ច្រើន ពិសេស​គឺ​សម្រួល​ការ​កកស្ទះ​​ចរាចរណ៍ និង​ធ្វើ​ឱ្យ​បរិយាកាស​​វិនិយោគ​នៅ​កម្ពុជា​​កាន់តែ​ប្រសើរ​​ឡើង​ថែម​ទៀត ។

ឯកឧត្ដមទេស​រដ្ឋមន្ត្រី ស៊ុន ចាន់​ថុ​ល រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួង​សាធារណការ និង​ដឹក​ជញ្ជូន មាន​ប្រសាសន៍​​កាលពី​ថ្ងៃ​ទី​១០ ខែមីនា ឆ្នាំ២០១៨ថា គម្រោង​ជួសជុល ឬ​ស្តារ​ឡើង​វិញ​នូវ​កំណាត់​ផ្លូវដែក​​ពី​ប៉ោយ​ប៉ែ​ត​ម​ក​ស៊ី​សុ​ផុ​ន ដែល​មាន​ចម្ងាយ ​៤៨​គីឡូម៉ែត្រ នឹង​ដាក់​ឱ្យ​ដំណើរការ​​ជា​ផ្លូវការ​នៅ​​ថ្ងៃ​ទី​០៤ ខែមេសា ឆ្នាំ២០១៨ហើយ​គម្រោង​​ដឹក​​ជញ្ជូន​អ្នកដំណើរ​​តាម​ផ្លូវទឹក​ពី​ព្រែក​ព្នៅ​​ទៅ​ក្រុង​តា​ខ្មៅ នឹង​ចាប់ផ្តើម​ថ្ងៃ​ទី០​៦ ខែមេ​សា ឆ្នាំ២០១៨​គឺ​នៅ​មុនពិធី​បុណ្យ​ចូលឆ្នាំ​ថ្មី​ប្រពៃ ណី​ជាតិ​ខាង​មុខ។

ឯកឧត្ដមទេស​រដ្ឋមន្ត្រី​លើក​ឡើង​ថា ផ្លូវដែក​ដែល​ខូចខាត​ដោយសារ​សង្គ្រាម​នៅ​ឆ្នាំ​១៩៧៣ ពី​ប៉ោយ​ប៉ែ​តម​ក​ស៊ី​សុ​ផុ​ន ប្រវែង​៤៨​គីឡូម៉ែត្រនេះ យើង​បាន​ស្ថាបនា​ឡើង​វិញរួចរាល់ជាស្ថាពរហើយ ។ ដូច្នេះនៅ​ថ្ងៃ​ទី០​៤ ខែមេសា ឆ្នាំ២០១៨​យើង​នឹង​បើក​​ឱ្យ​ដំណើរការ​ឡើង​វិញ​​សម្រាប់​ដឹកជញ្ជូនទំនិញ​និង​អ្នកដំណើរ ហើយ​យើង​​អាច​បន្ត​មក​​បាត់ដំបង និង​មក​ដល់​ភ្នំពេញ ​នៅ​ពេល​ខាង​មុខ​​ឆាប់​ៗ​នេះ ។



ឯកឧត្ដមមានប្រសាសន៍​ថា  យើង​បាន​ពិភាក្សា​ជាមួយ​ក្រុមហ៊ុន ថូ​ល ដឹក​អ្នកដំណើរ​តាម​​រថភ្លើង​ទាំង​​នៅ​ភ្នំពេញ និង​ប៉ោយ​ប៉ែ​ត គឺ​ឱ្យ​ប្រជាពលរដ្ឋ​ជិះ​ដោយ​​ឥតគិតថ្លៃ រហូត​ដល់​ថ្ងៃ​ទី​០១ ខែសីហា ឆ្នាំ២០១៨ ។ចំណែក​គម្រោង​​ដឹក​អ្នកដំណើរ​តាម​​ផ្លូវទឹក ពី​ព្រែក​ព្នៅ ទៅ​ក្រុង​តា​ខ្មៅ យើង​នឹង​បើក​ឱ្យ​ដំណើរ​ការ​នៅ​ថ្ងៃ​ទី០​៦ ខែមេ​សា ឆ្នាំ២០១៨ខាង​មុខ​នេះ ដោយ​ប្រើ​កប៉ាល់ធុនតូច​​ដឹក​អ្នកដំណើរ​ជំហាន​​ដំបូង​ចំនួន​​៣​គ្រឿង ដែល​​ក្នុងមួយគ្រឿងៗ​​អាច​ផ្ទុក​អ្នកដំណើរ​​បាន​លើស​ពី​៥០​នាក់ 

ឯកឧត្ដមបន្ត​ថា កប៉ាល់ធុនតូច៣​គ្រឿង​នេះ នឹង​ធ្វើ​ចរាចរណ៍​ផ្តល់​​សេ​វា​​ដឹកអ្ន​ក​ដំណើរ​ពី​ព្រែក​ព្នៅ​​ទៅ​ក្រុង​តា​ខ្មៅ ចម្ងាយ​​ប្រមាណ ​២៥​គីឡូម៉ែត្រ ចំណាយ​ពេលវេលា​ជា​មធ្យម ​៣៤​នាទី ដោយ​មាន​ចំណត​ផែ​ចំនួន​៥ រួម​មាន៖ ចំណត​ផែ​ព្រែក​ព្នៅ​, ទីលាន​ប្រជាធិបតេយ្យ​ថ្មី​, ផ្សារ​រាត្រី​, កោះ​ពេជ្រ និង​ផែក្រុង​តា​ខ្មៅ ។​ឯកឧត្តម​សង្ឃឹមថា ការ​ដឹក​ជញ្ជូន​អ្នកដំណើរ​តាម​ផ្លូវទឹក​នេះ នឹង​ចូលរួម​ចំណែក​យ៉ាង​សំខាន់​ក្នុង​ការ​ដោះស្រាយ​ការ​កកស្ទះ និង​គ្រោះថ្នាក់​ចរាចរណ៍ ព្រមទាំង​ធ្វើ​ឱ្យ​ចំណេញ​ពេលវេលា និង​ចូលរួម​កាត់​បន្ថយ​​ភាព​ក្រីក្រ​ជូន​ប្រជាពលរដ្ឋ​ផង​ដែរ ។

លោក បណ្ឌិត គី សេរី​វឌ្ឍន៍ អ្នក​ស្រាវជ្រាវ​សេដ្ឋកិច្ច​នៃ​រា​ជប​ណិ្ឌ​ត្យ​សភា​កម្ពុជា មាន​ប្រសាសន៍​​កាលពី​ថ្ងៃ​ទី​១១ ខែមីនា ឆ្នាំ២០១៨​ថា ការ​ដាក់​ឱ្យ​ដំណើរការ​គម្រោង​ពង្រីក​ផ្លូវ​នេះ ជា​យុទ្ធសាស្ត្រ​ដ៏​ល្អ​របស់​រាជ​រដ្ឋាភិបាល​ ពិសេស​សម្រួល​ចរាចរណ៍ ។ ការ​ពង្រីក​ចរាចរណ៍ នៅ​តាម​ផ្លូវដែក​ប៉ោយ​ប៉ែ​ត ជា​ច្រក​យុទ្ធសាស្ត្រ​​យ៉ាង​សំខាន់ ព្រោះ​កសិផល និង​ទំនិញ​ឆ្លងកាត់​ច្រក​​ប៉ោយ​ប៉ែ​តមាន​ចំនួន​ច្រើន ។ ដោយឡែក​ការ​សម្រួល​​ចរាចរណ៍​ពី​ព្រែក​ព្នៅ​​ទៅ​ក្រុង​តា​ខ្មៅ​តាម​​ផ្លូវទឹក​នេះ វា​ជា​រឿង​ល្អ​មួយ និង​ថ្មី ដែល​យើង​មិន​ដែល​បាន​ប្រើ និង​ចាប់អារម្មណ៍​​ប្រើ ។

លោកបន្ដ​ថា  ការ​ធ្វើ​ដំណើរ​តាម​ផ្លូវទឹក​នេះ នឹង​ជួយ​កាត់​បន្ថយ​ការ​កកស្ទះ​ចរាចរណ៍ និង​ចំណេញ​ពេលវេលា​បាន​ច្រើន​។ ដូចនេះ បើសិន​មាន​ចរាចរណ៍​ផ្លូវទឹក​ពី​អតីតស្ពាន​លី​យ៉ុ​ង​ផាត់ ហើយ​យើង​ឆ្លង​តាម​ស្ពាន​លី​យ៉ុ​ង​ផាត់​ទៅ​ផ្លូវជាតិ​លេខ​៦ ឬ​ផ្លូវ​ផ្សេង​ទៀត​នោះ គឺ​ជួយ​សម្រួល​ចរាចរណ៍​ ។ ដូច្នេះគេ​អាច​បែងចែក​ប្រព័ន្ធ​គ្រប់គ្រង​នៅ​ម្តុំ​ព្រែក​ព្នៅ ដែល​វា​ជា​រឿង​ល្អ​មួយ​បំផុត​សម្រាប់​ផ្លូវដែក ផ្លូវគោក និង​ផ្លូវទឹក​ផង គឺ​អាច​បែងចែក​ចរាចរណ៍​ទៅ​ផ្លូវជាតិ​លេខ​៤, ៥ និង​លេខ​៦ ។

លោក​បណ្ឌិត​បន្ត​ថា  ខ្ញុំ​គិត​ថា គម្រោង​ដឹក​ជញ្ជូន​តាម​ផ្លូវទឹក​នេះ នឹង​ទទួល​បាន​ជោគ ជ័យ ទី​១-​នៅ​ក្រុង​តា​ខ្មៅ មាន​ពង្រីក​ផ្លូវ​ធ្វើ​ចរាចរណ៍ ។ ទី​២-​មាន​គម្រោង​ធ្វើ​​ព្រ​លាន​យន្តហោះ​ថ្មី​​មួយទៀត​នៅ​ខេត្ត​កណ្តាល​ និង​ទី​៣-​មាន​ច្រក​បែងចែក​​ពី​ផ្លូវ​តា​ខ្មៅ ទៅ​ផ្លូវជាតិ​លេខ​១ លេខ​២ រួម​នឹង​មាន​ផ្លូវ​លេខ​៦០​ម៉ែត្រ​ចូល​​មក​ទីក្រុង​ភ្នំពេញ​ គឺជា​ការ​បង្កើត​ច្រក​សេដ្ឋកិច្ច​យ៉ាងច្រើន និង​ជួយ​សម្រួល​ចរាចរណ៍ និង​កាត់​បន្ថយ​ហានិភ័យ​ផ្សេង​ៗ ។ លោកបន្ដថា ​រាជរដ្ឋាភិបាល​​គ្រោង​ដាក់​ឱ្យ​ដំណើរ​ការនៅពេល​ខាង​​មុខ​នេះ វា​ជា​ចរន្ត​មួយ​ធ្វើ​ឱ្យ​​អ្នក​វិនិយោគ​​មិន​មានការ​រារែក​​ក្នុង​ការ​វិនិយោគ​ទៀត ព្រោះ​អ្នក​វិនិយោគ​​មួយ​ចំនួន​ត្រូវការ​វិនិយោគ​​នៅ​តំបន់​ឆ្ងាយ តែ​ការ​ដឹក​ជញ្ជូន​មានការ​លំបាក ។ នៅ​ពេល​រាជរដ្ឋាភិបាល​​ធ្វើ​ផ្លូវ​ជួយ​​សម្រួល​ចរាចរណ៍​នេះ​​បាន​នោះ នឹង​ធ្វើ​ឱ្យ​ការ​វិនិយោគ​​ទៅ​ក្រៅ​ក្រុង​នឹង​កើត​​មាន​ឡើង ។ ដូចនេះ វា​បាន​សម្រួល​បរិយាកាស​​វិនិយោគ សម្រួល​ឱ្យ​មានការ​ងារ​​ធ្វើ​នៅ​តំបន់​ជនបទ និង​ជួយ​កាត់​បន្ថយ​​គម្លាត​រវាង​ជនបទ និង​ទីប្រជុំជន ៕

ប្រភព៖ AKP